2015 – året jag fyller trettio

vaknar jag upp i mitt eget vackra, trygga hem

lyssnar jag på kloka, starka människors ord till morgonkaffet, Athena Farrokhzad, till exempel

är jag fortfarande sjukskriven

känns varje måltid som roulette: kommer jag må illa, få diarré, svullna upp, bli sjukligt sömnig, kunna äta upp?

lever jag sedan tre och ett halvt år på existensminimum. jag är skyldig båda mina föräldrar pengar

har jag magrat 12 kilo sedan jag började skriva här

talar jag med min familj om allt. kärlek, sex, min flickvän, pengar, droger, mardrömmar, lycka, ångest, fåniga minnen

är jag så stolt och lycklig över de människor som är mina vänner. de slåss för sina medmänniskor, har fantastisk humor, är starka och kärleksfulla och lever jävligt spännande liv

handlar allt fortfarande om min kropp som kräver vila, diet, medicin och behandlingar. som att be en övervakare om lov att gå en promenad, eller äta en smörgås

har jag haft konstant smärta de senaste fyra åren som bokstavligen tvingar ner mig på golvet

mediterar jag regelbundet

har jag äntligen kommit ut för mig själv och min omgivning. alla är glada för min skull och tycker min flickvän verkar bra för mig. jag också

självmedicinerar jag ibland olika receptbelagda, illegala eller receptfria droger för att kunna gå på konsert,ta flyget hem till min familj, ha sex, eller sitta mer än trettio minuter vid ett middagsbord

tar jag oftast inga mediciner alls, för jag vill veta hur livet känns på riktigt

utövar jag alla mina rörelser långsamt och så ergonomiskt som möjligt för min konstant värkande rygg

försöker jag att inte ge upp tanken på en karriär – av vilken typ som helst. ofta känns det jävligt hopplöst

fyller jag varje dag med något vackert och minnesvärt. om så bara en liten blomma, ett leende från en främling, ett fint citat

vill jag våga kasta mig in i framtidsdrömmar om semestrar, spännande projekt, provrörsbarn och pilatesstudio

är jag trött och illamående i stort sett hela tiden, varje dag

älskar jag att leva

älskar jag den stad jag lever i

älskar jag alla de jag har omkring mig

älskar och njuter jag av allt jag lyckas göra

2015 – året jag fyller trettio vill jag så gärna leva ett vuxet liv, men fastnar konstant i frihetsupproret mot min kropp

Kommentera

