7 månader senare

Hej lilla bloggen, jag har längtat efter dig de senaste dagarna.

Jamen vad har hänt sedan sist då? undrar någon kanske. Oh well, jag dog inte i cancer, gav mig fan på att min kropp inte kunde ta mitt liv ifrån mig och hade en av de bästa somrarna på länge. Till hösten började jag plugga till pilatesinstruktör samtidigt som jag fortfarande är sjukskriven. Alltså pusslar jag för tillfället med anatomitentor, pilatesklienter, fortsatta tester för att komma underfund med det är för jävla fel på min höft och arm, sjukgymnastik och försäkringskassan. Det går helt ok, faktiskt, pilatesen är svinkul, jag har klienter som det fungerar fint med och min lärare är mkt nöjd över min progress.

Det senaste halvåret har jag varit sjukt snäll mot mig själv: ätit sådant som får kroppens funktioner att jobba på fritt, bara umgåtts med människor jag gillar och gör mig gott och tränat med efter- och omtanke. Tagit mina mediciner, gått på sjukgymnastik och massage två gånger i veckan, bondat med gamla och nya läkare, gjort mer röntgenbilder, blodtest och andra analyser och, ja. Jag har skrattat och varit glad, känt mig trygg och älskad och bara levt. Fint så.

Det är ju bara det att jag ibland lägger mig helt utmattad i pilateshörnan (jamen det är väl klart att jag byggt ett pilatesstudiohörn hemma) och gråter som en treåring. Förstår inte varför, tills jag märker att min höft är helt skev, att ryggen värker eller att jag varit så stressad att jag totalt glömt bort att äta Alltså, jag är inte så duktig på att vila. För att vila är återhämtning, bra för tillväxt av muskler och så pissjävlatråkigt att jag spyr. Vill inte slösa bort mer av mitt liv på ett golv eller i en säng i väntan på precis ingenjävlating. 

Så ikväll ska jag vila, har möblerat om höftbenet hos Jann, som låg och tryckte på ländkotorna. Höftbenet tryckte asså, inte Jann. I alla fall, har skitsvårt att hitta min nya mittpunkt i stående och korsryggen är helt trött och öm efter att försökt hålla mig uppe och i balans hela eftermiddagen. Vila och vin, hehe.

Vi hörs, cheerio!

Bild 

 

Kommentera

