en liten helvetesvecka

307672_10151207192156819_1831689409_n

Det är lite mycket nu. Hittills har veckan bjudit på två vidriga massager, som jag känt mig spyfärdig  och vidrigt yr efter. Så mycket knutor och spänningar och svullnader i den där ryggen jag har, att de aldrig tar slut trots allt stretchande, knådande, värmande, tränande, aktande och vilande?

Dessutom ett härligt besök hos osteopaten, som glatt föreslog en helt glutenfri kost adderat till min nuvarande vete- och laktosfria kost utan industriellt kött. Det vill säga det mesta. ”Får jag äta ägg?” Undrar jag trött ”Javisst! Det finns en fin liten farm söder om Rudow, där du kan köpa ägg! Men köp inga i affären, du vet bio-biomärkningen är ju helt värdelös här i Tyskland!” Jaha. Det har gått finfint hittills, men nu med knäckebrödsförbud, känns livet lite tungt. Det är så många don’ts på samma gång.

Som grädde på moset hade jag ett härligt röntgenmaraton igår. Det var MRT och CR i tre timmar sammanlagt av berlinmästerskapen i att ligga stilla i läskig maskin. När vi har färdiga hade höften låst sig, armarna somnat, benen domnat bort och nacken låst sig av ventilationsblåsten. Det tog lång tid att ta mig hem efteråt. Ynk.

Nu blir det ett par lugna dagar med medicinjakt och pilates, innan jag får min dom på fredag på Charité Bejamin Franklin. Det är lite pest eller kolera, Ankyloserande spondylit är inget jag längtar efter direkt, men är provsvaren negativa betyder det att jag får börja om på noll i test- och remisskarusellen. Det vore skönt att vara färdig nu.

Har Herta Müller med mig som lässällskap i veckan. Det finns ju alltid de som har värre.

Kommentera

