att klippa sig och skaffa ett jobb

Sedan Jocke på Cut, den ende frisör jag  någonsin respekterat, åkte till USA för att bli hund-au pair har mitt hår lidit stora kval. Misshandel från mig, min syster och andra klåpare har varvats med sönderfärgning och fullständig ignorans.

Nu äntligen har jag tagit tag i mig själv, och tagit en första kontakt med en tjej som kanske ska klippa mig. Ja, jag vet att andra bara ringer oc hbokar en tid, går dit och får saken fixad, men för mig är det allt eller inget. Vi ska höras igen om ett par veckor, och då bör jag veta vad jag vill göra med håret. Hjälp. Toppa, klippa upp, klippa lugg, klippa page, klippa ännu kortare, klippa tokigt, klippa fint. Uh.

grejen är att jag blir så mesig när jag träffar frisörer ”gör vad du vill” säger jag fast ja ginte menar det. i själva verket skulle de kunna göra vad som helst förutom det här utan att jag sa något, och bara för det är det nog såhär jag kommer komma hem om ett par  veckor. Scheisse också.

 

 

 

 

 

 

 

Etiketter: , ,

Kommentera

