kom hit, men det luktar skit

I fredags när jag kom hem och böjde mig över lilla C för ett hej-hej-gos insåg jag vad jag alltid glömmer efter en tid i berlin – jag stinker. Mest cigarettrök tack vare entusiastiska innerökare (de finns överallt. I mitt hem, på barer, restauranger och i tunnelbanan) men också av själva staden.

Exempel: Hann inte (vem ljuger jag för, jag har inte ens en hårtork) torka håret i morse, så det fick självtorka på väg till jobbet. Trots schampo och två sorters inpackning luktar det nu avgaser, rök och U-Bahnsmök. Likadant med jackor, sjalar och mössor.

jag som bara vill lukta hallon och hästsvett.

 

 

 

Etiketter: , , , ,

2 svar to “kom hit, men det luktar skit”

  1. andersrindevall Says:

    Där klämde du just ur dig titeln till din diktsamling.

    Avgaser, rök och U-Bahnsmök.
    Av A. Björnsdotter Ekström

  2. indelon Says:

    Du har något där. uppföljaren, ”Att vara med honom är som att åka tunnelbana en hel dag, utan att bli åksjuk” fritt efter Alex Schulmans andra bok.

Kommentera

