gesundheit

Min hälsobarometer är fan nere på noll nu alltså. Varför?

– varje morgon vaknar jag av gatumusikanter som spelar ”when the saints go marching in”
– folk står på fel sida i rulltrappan
– vårt kök är sunkigare än treblinkas matsal
– det är äckliga flugor överallt
– det lukar sopa nerifrån gården
– långsamma turister går i bredd på alla gator och ska fasen vända upp och ner på varje liten sten de kommer över
– Berlin är helt utan air condition.

Egentligen gnäller jag bara för att det fortfarande är übervarmt och jag surfar på röda vågen från helvetet. Trots det känns det sååå tröstande att jag hittat de här fina näsdukarna och att vi åker på MELT!-festivalen till helgen.

När kommer tamponger med hästmotiv?

Etiketter:

Kommentera

