självmedicinering

Eftersom både vi och affären gjort slut på apoteksleveranserna har jag idag varit utlämnad till alternativ medicinering för att få ner min ganska höga och mycket irriterande feber. Vi snackar litervis med vatten, honung, yoghurt, kalla handdukar och annat som inte hjälper ett skvatt. Trumfkortet är lite japanska mediciner jag hittade i reseapoteket, misstänker/hoppas att den gula är ögonmedicin och den vita febernedsättande. Har iallafall fått i mig två vita påsar med pulver. Fattar ju inte hur man ska ta dom, så den ena blandade jag ut med vatten och den andra shottade jag torr.

Ber till japanska läkemedelsjättarna och placeboeffekten att det här ska hjälpa. Och att jag inte dör av överdosering.

Etiketter: , ,

Kommentera

