nervöst efterspel

ja, det var spända dagar i väntan på att se lägenheten, och jag genomgick alla faser.

när visningsdagen äntligen kom släpade jag med mig edde, kamera och korpsyn. det visade sig at tlägenheten var söt med mängder av vinklar och vrår, men  för liten för oss. Ändå tittade vi på varandra, nickade och sa ja, vi anmäler oss som intresserade, och gick nöjda hem och la oss. Kallsvettig vaknade jag under natten, väckte Ed och viskade förskräckt: nej, vi måste säga nej, vi kan inte bo där!  Visst, visst sa min trötta sambo, och morgonen efter gick jag in på boplats för att ändra mitt ja till ett nej -men försent! ett ja tack är ett oåterkalleligt jatack och nu var det bara att vänta och se om det var vi som skulle få lägga och vad skulle vi göra isåfall? bli bannlysta av boplats för resten av livet? åh, vånda. igår fick jag äntligen ett mail där det stod att någon annan fått hyra istället för oss. phu.

nu söker jag bara stora treor i kungshöjd för säkerhets skull, så vi blir nog kvar här lagom till pensionen.

Etiketter: , ,

Ett svar to “nervöst efterspel”

  1. snyltdjur1 Says:

    Det är du och Basse som söker dem:)

Kommentera

